Thursday, September 11, 2008

politik ofic


kite slalu berkata kerja kt mana2 pun sama. betul tu psl selagi kite kerja dgn org, kita adalah seperti hamba bergaji yg kena ikut ckp bos, bos is always rite & would be rite all the time. bagaimana pulak dgn politik ofic? aku kesal dgn politik di ofic aku skrg ni tp aku slalu ingat, selagi aku tau apa kerja aku tanpa menuang pasir ke periuk nasi org lain, insyallah selamat. itu aku selalu pegang psl aku tak mau tuhan membalas kejahatan yg aku lakukan dibalas dgn kejatuhan kerjaya aku. bukankh kerja iti punca rezeki aku & tiada kerja pd zaman ini seolah olah tk berguna, unless aku lahir di atas dulang emas. i wish i'm paris hilton!

aku selesa kerja di sini, bos aku tk fussy & percaya aku cuma aku tk tahan bila mana aku selesa, ada org yg sebenarnya tk selesa dgn tpt kita. berkerja dgn melayu, politik cara melayu, tk hingat tuhan bila mengata!

i know my capability towards my job. mungkin pengalaman membuat aku bersedia menangkis fitnah2 yg ku dengar tp sebagai wanita 34 tahun yg bermula dr bawah, aku sentiasa bersedia! so far, bgn tidur pagi aku masih ada hati utk bersiap ke ofic so rasanya aku masih suka tpt ni, i wish i'm @ the rite place..amin.

No comments: